پیشنهاد سردبیر

وزیر راه و شهرسازی کشورمان و دستیار ارشد رئیس‌جمهور روسیه درباره تکمیل کریدورهای حمل‌ونقل و راه‌آهن شمال- جنوب مذاکره و گفت‌وگو کردند.

مذاکره ایران و روسیه برای تکمیل کریدورهای حمل‌ونقل و راه‌آهن شمال- جنوب

به گزارش قدس آنلاین «ایگور لویتین» دستیار ارشد رئیس‌جمهور روسیه و نماینده ویژه وی، در دهمین سفر خود به ایران در دیداری با «فرزانه صادق» وزیر راه و شهرسازی ایران، درباره تکمیل کریدورهای حمل‌ونقل و راه‌آهن شمال- جنوب گفت‌وگو کرد.

این دیدار بخشی از تلاش‌های دو کشور برای تقویت همکاری‌های زیرساختی و توسعه مسیرهای حمل‌ونقل بین‌المللی است که نقش کلیدی در بهبود ارتباطات اقتصادی و تجاری منطقه‌ای ایفا می‌کند.

لویتین که سابقا هشت سال وزیر راه روسیه بود، از اهمیت لجستیک حمل و نقل ریلی سخن گفت.

وزیر راه و شهرسازی ایران نیز در این دیدار بر ضرورت استفاده حداکثری تجاری از ظرفیت‌های ریلی موجود تاکید کرد.

این اَبر پروژه یکی از بزرگترین پروژه های ریلی کشور است که ما را از طریق جمهوری آذربایجان به روسیه و کشورهای اروپایی وصل می‌کند.

کریدور شمال- جنوب که بر اساس امضای توافقنامه ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۰ (۲۲ شهریور ۱۳۷۹) بین دولت‌های ایران، روسیه و هند شکل گرفته اکنون بین ۱۳ کشور جمهوری آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین به تصویب رسیده است که اروپای شمالی و غربی، فدراسیون روسیه، قفقاز، خلیج فارس (مسیر غربی)، آسیای مرکزی، خلیج فارس (مسیر شرقی) و دریای خزر، ایران، خلیج فارس (مسیر مرکزی) را به یکدیگر متصل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.